Standerhejsning i Sindal Tennisklub

Sindal Avis

Mange medlemmer var mødt frem da Sindal Tennisklub åbnede sæsonen 2009. De tre baner blev efter formand Arne Vestergaards åbningstale straks taget i brug af ivrige tennisspillere, der aldersmæssigt var fra de helt unge til de erfarne ældre.

Henrik Møller Olesen, blev udnævnt til æresmedlem for det store arbejde han har udført for foreningen i mange år, han er i en moden alder stadig aktiv spiller på banen.

Sæsonstart i tennisklubben

Sindal Avis

Sindal Tennisklub startede sæsonen med standerhejsning i lørdags den 26. april. Der var mødt mange medlemmer for at være med til sæsonstart. Nogle af de unge spillere trippede utålmodigt efter at komme i gang, og efter at formanden Arne Vestergaard havde budt de fremmødte velkommen til den nye sæson med ønsket om, at medlemmerne måtte føle sig godt tilpas i klubben. Vi regner med at få en god sæson, og når bane 3 bliver spilleklar, bliver der mulighed for at strække sæsonen.

Derefter var det Palle Andersen, som med assistance af Ivar Steffensen hejste flaget for at markere starten på sæsonen.

Den afgående banemand og mangeårige bestyrelsesmedlem Henrik Olesen fik overrakt en hilsen fra klubben som tak for sin store indsats for Sindal Tennisklub i mange år. Henrik Olesen sagde i sin takketale, at han havde været glad for jobbet, men at han nu følte, at det var tidspunktet hvor de skulle yngre kræfter til.

Henry Campos som har lovet for at træne i klubben nogle lørdage i starten af sæsonen, var også mødt frem for at se om der allerede fra starten skulle være talenter der skulle udvikles.

Sindal Tennisklub satser

medlemstal: Sindal Tennisklub satser på, at ny ekstrabane vil være med til at knække faldende medlemskurve

SINDAL: I klubhuset på Vinkelvej ligger det nyeste tennisblad på en bænk.

"Wosniacki på toppen" proklamerer overskriften, men klubben har ikke tænkt sig at vente på en eventuel Caroline Wosniacki-effekt.

Derfor har klubben besluttet at genåbne bane C med splinterny belægning for at trække klubbens medlemstal opad.

Medlemstallet er dalet til 54 efter tidligere tiders storhedstid, hvor det var over 200.

Der skal ganske enkelt ske noget. Om den nye bane trækker flere til, ved vi selvfølgelig ikke, men vi må gøre noget, siger formand Arne Vestergaard.

Klubben er kisteglad for, at lokale erhvervsvirksomheder i Sindal har sponsoreret hele materialeudgiften på cirka 23.000 kroner til den nye bane. Klubben anlægger banen ved frivilligt arbejde.

Vi ville simpelthen ikke have haft råd til at lave ny bane, hvis ikke erhvervsvirksomhederne havde været flinke til at give, erkender bestyrelsesmedlem Poul Poulsen, som tog turen rundt til virksomhederne.

Sindal Tennisklub er ikke ene om at opleve faldende medlemstal. Over hele landet er tennisklubberne blevet mindre de senere år.

Golf har nok taget medlemmer, men jeg har på fornemmelsen, at golf er toppet siger formand Arne Vestergaard.